«برنده باش»؛ کتابی که برای آینده دهه هشتادی‌ها نوشته شد

ایران اکونومیست-کتاب «برنده باش» اثری در حوزه روانشناسی است که راهکار‌های موفقیت در زندگی و آینده را بیان می‌کند.

حامد اسدیان نویسنده کتاب «برنده باش» در خصوص محتوای این کتاب گفت: کتابم با عنوان «برنده باش» در انتشارات بهار سبز منتشر شد. قصه نگارش کتاب از اینجا شروع شد که در اطرافم می‌دیدم متولدین دهه‌های هفتاد و هشتاد به بی انگیزگی دچار شده اند. نمی‌دانند در آینده باید چه کاری انجام دهند و با بحران آینده نگری روبرو هستند. تمام کتاب‌های موجود درباره موفقیت خارجی هستند؛ مثال هایشان جذاب است، اما با شرایط ایران همخوانی ندارند. برای مثال استیو جابز در دنیا موفق شده است، اما راهکارهای او برای شرایط ایرانی ها نمی‌تواند کارآیی داشته باشد.

او افزود: می‌خواستم کتابم خصیصه علمی داشته باشد و تنها تجربیات شخصی خودم نباشد. در ابتدا می‌خواستم مقاله‌ای درباره «راهکار‌های زندگی به روش آدم‌های بزرگ» بنویسم؛ بعد دیدم مطالب آن از یک مقاله بیشتر می‌شود و در نهایت به یک کتاب تبدیلش کردم. تا کنون نمونه ایرانی از این کتاب نداشتیم. من به نویسندگی به عنوان یک پیشه نگاه نکرده ام بلکه به عنوان یک دغدغه به موضوع نگاه کرده و فکر می‌کنم.

نویسنده کتاب «برنده باش» در خصوص فصل‌های کتاب بیان کرد: فصل اول کتاب «برنده باش» درباره خودشناسی است و فصل استعدادیابی برنده باش را منتشر می‌کند. کتاب‌هایی از جمله «۵ نقطه قوت شما» و «سطل شما چقدر پر است» کتاب‌های ترجمه‌ای است که در این باره در کشور منتشر شده؛ اما در این کتاب فقط در یک فصل به خودشناسی می‌پردازیم. شاید نفطه تمایز کتاب با کتاب‌های دیگر همین باشد که زنجیروار و سلسله‌ای فصل‌های مختلف را به هم متصل می‌کند. رویاپردازی، مهندسی آینده، تغییر سبک زندگی و اقدام و عمل از دیگر فصل‌های کتاب برنده باش هستند.

اسدیان ادامه داد: فصل مهندسی آینده در کتاب «برنده باش» درباره روشی تحت عنوان «برنامه ریزی راهبردی» است که در جهان مطرح شده است. من این روش را ایرانی کردم؛ برای مثال‌های کتاب زندگینامه بیش از ۳۰۰ فرد موفق ایرانی از جمله کارآفرینان، ورزشکاران و هنرمندان را مطالعه کرده و با برخی از آن‌ها مصاحبه کردم یا به مصاحبه دیگران با آن‌ها گوش دادم.

او تصریح کرد: در جایی از کتاب از بهروز فروتن بنیانگذار صنایع غذایی بهروز نام بردم. از شاهرخ زهیری بنیانگذار صنایع غذایی بهرام هم به دلیل مسئولیت پذیری اش اسم بردم و اینکه توانست در نوجوانی پارچه فروشی‌ را که در آن پادو بود، از ورشکستگی نجات دهد. با ذکر نام افرادی که در اقتصاد، علم یا ورزش ایران موفق بودند از جمله خواهران منصوریان در ورزش و رامبد جوان از هنرمندان، به سوالی که شاید برای مردم مطرح باشد، پاسخ دادم؛ اینکه این افراد چگونه موفق شدند.

2 پاسخ به “ایران اکونومیست”

    1. با سلام
      این کتاب با قیمت ۴۲۰۰۰ تومان در کتاب فروشی های سراسر کشور و همچنین فروشگاه های آنلاین کتاب موجود تست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *